Thursday, May 2, 2013

KEHIDUPAN

Assalammualaikum semua....

Ya Allah, lama benar aku xpost pape pun kat blog... ni semua sebab penyakit M aku.... hahahahha... malas sgt tp now aku nk merajinkan diri aku ni balik....sebab... kat sini aku leh luahkan ape je yg aku nak kata & suke...

Kehidupan sbg seorang ISTERI.... - so far aku ok je... best ar dh ada teman tido ni. lain lak aku rs kalo Incikhusband xde kat umah... aku rs sunyi... kalo dia ada leh gak aku nyakat dia...  heheheheh...
Gaduh2 tu biasa la... aku api kn? dh tentu la sentiasa membara... pantang dia nyakat aku, mula la api aku menyala... hahahah... nasib incikhusband aku tu org nye cool. aku rs jiran aku pun dh masak kot dgr suara aku terjerit2... tergelak2... terpekek2.... (adaakukisah!!!) gaduh2 manja tu biasa la... aku kejap je majuknya.. pastu cepat baik.... SYURGA KN DIBWH TAPAK KAKI SUAMI.... heheheheh....

Kalo korang nk tahu 12 Mei 2013 ni, genaplah usia perkahwinan aku 1tahun... what??!! cepat kn? aku pun rs cepat je masa berlalu... kejap je dh 1 tahun... hahahaha... 
masak kat umah??! oh tidak... mmg jarang sekali aku masak sebabnya... ibu mertuaku adalah seorg suri rumah yg plg rajin memasak... oleh itu, disebabkan menantu dia xpandai masak n plg tepat MALAS nak masak.jadi dia akan bekalkan aku lauk pauk yg dia masak.... malu??!! mmg le malu amik lauk ari2 tp ibu ckp... kalo aku n incikhusband xmkn, xabis lauk yg dia masak... dlm erti kata lain membazir je nnt lauk xabis dia akan buang.... (tp an.. aku rs ibu mertua aku takut anak dia kebulur kot sebab dpt isteri yg tersgt la M aka MALAS... hahahahh...) nasibkolalabu......

ANAK???! itu la dugaan yg  Allah SWT bg pd kat aku buat ms ni... ye aku masih belum punyai rezeki anak... pasal anak ni jugala aku mula nk berblog blk... sebab ape? sebabnya... aku xtau nak luahkan kat sapa pasal ni... kat incikhusband?? Alhamdullilah... dia sgt memahami.. perkataan SABAR xpernah lekang dr mulut dia. sentiasa bg aku dorongan tp aku tahu jauh disudut ati dia, dia menginginkan kehadiran cahaya mata.... aku saja xnak bercerita sgt ngan dia sebab aku xnak dia susah ati... janji dia paham ngan ape yg aku alami sekarang ni... 
Kat ibu aku??? dh semestinya aku kongsi ngan ibu segala masalah aku. byk nasihat yg ibu beri... kata2 sabar yg diungkapkan tp... aku tetap xtenang... aku takut... sgt takut jika tiada rezeki zuriat buat aku dan suami... :(
Pd Allah? harusla.... hanya Dia yg tahu isi hati aku... hanya Dia juga la yg boleh menyembuhkan sakit yg dialami ni... Segalanya pd Allah... aku redha & yakin pd Allah... cuma kdg2 aku alpa... aku lalai utk menunaikan tanggujawab aku... selalu terabai solatku... skrg, aku cuba utk jg solat ku... pd aku,kalo aku xsolat & xberdoa mcm mn Allah nk makbulkan permintaan aku kn? jadi aku kena tegas ngan diri aku!!! ...

Actually aku tgh under treatment... yes, aku xberapa nak sihat... aku disahkan mempunyai PCOS, penyakit yg semua wanita xmahu... dalam 1000, aku la diantara 10 org wanita yg alami masalah ni. adoiii... berat sungguh dugaan yg Allah SWT bg kat aku... tp aku tahu... Allah xkn duga aku dgn masalah ni kalo aku xkuat & xmampu hadapinya.... (kalo korang xtau ape itu PCOS.korang g la search kat mr.google ye) 

Aku start jumpa doktor di usia perkahwinan aku 6bln.... mula2 tu doktor bg aku ubat progestron... ubat ni utk pujuk balik Cik P aku yg susah nak dtg tu... sejak kawin ada gak la skip 1bln br Cik P nk mai... then bile doktor tgk Cik P aku ok... doktor stop kn & bg aku try clomid plak... clomid ni boleh diambil sebanyak 3 cycle je... ni aku dh amik  2 cycle... masih lum ada rezeki.... xpe2... berusaha tu penting kn?? Usaha tangga kejayaan!!!! Cayok3!!! in the same time aku kena mkn ubat  glucophage... ubat ni utk kurangkan selera makan aku.... oleh sebab mmg aku xleh turunkn berat... doktor suruh aku mkn ubat ni... so far aku dh turun 2kg... ok la tu kn dr xde... ada gak setengah org tu ckp aku xleh ngandung pasal aku gemuk... ellooo... ada gak org yg gemuk dr aku ngandung... ok je... cuma rezeki aku xde lg kn.. so, jgn la salahkan 100% pd kegemukkan aku ni... sedih akak dik non... heheheheh...

Ada gak yg suruh aku berurut.... ye mmg aku berurut... urut badan.... urut kaki... rahim? aku xberani sgt nak sbg usik2 rahim ni,kg jadi lain lak... aritu aku try bg usik rahim skit... dia kata rahim aku senget... tp bile aku jumpe doktor & scan, doktor kata mn ada senget..... siap ukur bg aku tgk... makan ubat itu? makan ubat ini? alahai.... xberani la aku... tatut....... heheheheh...

Insyaallah... aku yakin. Allah SWT hanya nak menduga aku kn... Dia akan bg aku rezeki cahaya mata suatu ari nnt... tp... kalo boleh nak le cepat... hehehehe... tgk tu? gedix la aku ni... Sabar elina... sabar... 
Kalo dugaan ni Allah bg utk pengajaran & penghapus dosa yg terdahulu... aku redha Ya Allah... tp jangan la ko tutup pintu rezeki aku utk mendapatkan zuriat... aku mohon sgt pd Mu Ya Allah... 
Kurniakan la aku zuriat yg soleh & solehah... cukup sifat & sempurna... sihat walafiat...& yg beriman kepada Mu Ya Allah... Beri la aku peluang utk merasa nikmat mengandung & melahirkan zuriat ku sendiri.... Amin Ya Robbal Allamin......

Buat ms ni... itu je aku nak share ngan korang. jumpa lg di lain ms... heheheheh


.................................................     JOM BERTINDAK     ......................................................



No comments:

Post a Comment